nerwicaW obecnych czasach wiele osób zapomina jak ważne jest dbanie o zdrowie – nie tylko fizyczne, ale także psychiczne. Pędząc w codziennym życiu nie zdajemy sobie sprawy, jak wielki wpływ mają na nas wszystkie kłopoty, które na spotykają. Nie uważając na ważny dla naszego organizmu odpoczynek i relaks, bardzo łatwo możemy wpędzić się w różnego rodzaju dolegliwości o podłożu psychicznym.

Jedną z takich chorób jest z pewnością nerwica.

Wynika ona z rodzącego się w nas konfliktu między tym, co chcemy osiągnąć, tym co możemy, a tym co osiągamy. Dotyczy to niemalże każdej dziedziny naszego życia i odbija się w nas w najmniej spodziewanym momencie.

Wiele osób podkreśla, że nie zdawało sobie sprawy z tego, jak duże zagrożenie może mieć kumulowany w nas stres i napięcie. Tymczasem, jak się okazuje, nawet po latach nerwica może dać o sobie znać poprzez zróżnicowane objawy somatyczne, takie jak np.: bezsenność, drażliwość, płaczliwość, ataki paniki [nerwica lękowa], zaburzenia pracy serca czy żołądka, niestabilność emocjonalna, a nawet agresja.

Jeśli zaobserwowaliśmy u siebie podobne objawy, które nie mają swojego uzasadnienia w medycynie, powinniśmy udać się do psychologa i jak najszybciej podjąć się psychoterapii. Podobnie jak w przypadku pojawienia się choroby, tak i jej leczenie jest procesem długotrwałym i nie powinien być prowadzony na własną rękę. Tylko wykwalifikowany psychoterapeuta może stwierdzić, w którym momencie możemy uznać się za osoby zdrowe.

Nie powinniśmy również wstydzić się naszej dolegliwości, gdyż nerwica jest taką samą chorobą jak każda inna i podobnie jak one wymaga profesjonalnego leczenia.